Saturday, January 20, 2007

Tantuni

TANTUNİ
Ne zamandır evde tantuni yapmayı istiyor ama pek cesaret edemiyordum. Çünkü eğer bir yemeği çok seviyorsanız evde yaptığınız zaman sevdiğiniz lezzeti alamamanız mümkün. Ama ben bu tantuni ile öyle güzel bir lezzet yakaladım ki artık dışarıda yemeye son. Sevgili Mutfak meleğinin sitesinde görüp "yapsam mı acaba" diye biraz tereddüt ile yaptım. tarifi aynen Mutfak Meleğinin anlatımı ile yazdım. Kendisine bir kez daha teşekkür ediyorum.
Malzemeler
400g kuşbaşı (tavla zarı büyüklüğünde)
4-5 sivri biber
2 domates
3 diş sarımsak
tuz,karabiber,pul biber
Yeterince sıvı yağı
Yapılışı:
Yağda etleri suyunu salıp çekene kadar kavuralım. Doğranmış biberleri ilave edip kavurmaya devam edelim. Doğranmış domatesleri,rendelenmiş sarımsakları tuz ve baharatları koyup kısık ateşte etler yumuşayana kadar pişirelim.
LAVAŞ EKMEĞİ
Malzemeler:
2 bardak un
1/2 paket instant maya
tuz
yeterince ılık su
Yapılışı:
Malzemelerden hamur yoğuralım ve dinlenmeye bırakalım.
Yumurta büyüklüğünde beze alıp unlanmış zeminde tava büyüklüğünde hepsini açalım .Teflon tavada pişirelim arkalı önlü ve tabağa alalım üzerini tabakla kapatalım kurumaması için.
Bütün lavaşları pişirdikten sonra tantuni,sumaklı soğan ve turşuyla dürüm yapalım.

No comments: