Wednesday, January 31, 2007

Tavuk Dolması


Tavuk Dolması

malzemeler:
1 adet orta büyüklükte kurusoğan
yarım çay bardağı sıvıyağ
100 gr. tavuk ciğeri ( ben o gün ciğer olmadığı için kıyma kullandım)
1 tatlı kaşığı salça
1 su bardağı ayıklanıp yıkanmış pirinç
1 su bardağı su
3 yemek kaşığı dolmalık fıstık
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
yarım çay kaşığı tarçın
yarım çay kaşığı köri
1 çay kaşığı yenibahar
1 adet bütün tavuk
Tavuğu güzelce yıkayıp 1 çay kaşığı kadar tuz atıp elimizle her tarafına tuzu yedirelim. Diğer tarafta iç pilavını hazırlayalım: bunun için fıstıkları yarım çay bardağı sıvıyağda kavuralım. rengi hafif dönünce, kızarmaya baişlayınca soğanı ilave edip kavurmaya devam edelim. Kıymayı ekleyip biraz daha kavurduktan sonra salça, pirinç ve tuz ekleyip yaklaşık 5 dakika kadar daha kavuralım. 1 su bardağı suyunu ilave edelim ve pirinçleri yarım pişecek kadar pişirelim. Üzerine tarçın, karabiber, köri, yenibahar ilave edip karıştıralım ve soğumaya bırakalım. Tuz ile ovmuş olduğumuz tavuğun çnce boynunu bir iğne iplik ile dikelim ki iç harç dışarı taşmasın. Sonra tavuğun alt kısmından bu iç pilavı güzelce tavuğun içine dolduralım.EN son bu alt kısmıda açıklık kalmayacak şekilde dikelim. Hafifçe su ile ıslattığımız fırın poşetine yerleştirip 230 C fırında nar gibi kızarana kadar pişirelim. Fırından alınca ben sade pilavın üzerine koydum ve yanına da fırın poşetinde patatesle servis yaptım. Denemenizi gerçekten öneriyorum.

No comments: