Tuesday, February 26, 2013

BARBUNYA

Bu tarif gerçekten çok güzel ve lezzetli oluyor. Aslında neredeyse her hanımın bildiği ve yaptığı bir yemek ama ben yine de yazmak istedim. Taze barbunyanın son zamanlarını yaşıyoruz artık ve bu günlerde pazarlarda taze barbunya bulmak mümkün. Hatta temizleyip ayıklayarak buzluğa da koymak lazım bence. Ben barbunyayı çok severim çünkü :) Yok eğer tazesini bulamadıysanız kurusunu bir kaç saat suda bekletip bir ön haşlama yaparak yumuşatmak ve sonra yemeği yapmaya geçmek gerekiyor.
Malzemeler:
  • 1 kilo taze barbuya (ayıklanıp temizlenmiş) kurusu kullanılacaksa kiloluk paketin yarısını haşlamak yeterli geliyor bize.
  • 2 adet domates
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ \ daha sonra üzerine eklemek için tercihen sızma zeytinyağı (yarım çay bardağı)
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 adet havuç
  • 2 adet orta büyüklükte kurusoğan
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • en üste maydanoz(ben resimi çektiğim gün gelen misafirim maydanoz yemediği için koymamıştım ama tavsiye ederim)
  • Tuz, karabiber, pulbiber
Yapılışına gelince:
Önce 3 kaşık sıvıyağda doğranmış soğanları soteliyoruz.Bu aşamada ben kavurma işlemi yaparken sızma yağ yanmasın diye sıvıyağı tecih ediyorum. Sızma yağı daha sonra ekliyoruz. Üzerine yuvarlak dilimlenmiş havuçlarımızı ekliyoruz. Bir kaç dakika birlikte kavuruyoruz. Rendelenmiş domatesi katıp salçayı ekliyoruz. Süzülmüş barbunyaları ekliyor 1-2 dakika da birlikte çeviriyor ve üzerini geçecek kadar sıcak su ekliyoruz. Tuz, karabiber ve şekeri ekliyoruz. Mümkün olduğu kadar kısık ateşte ağır ağır pişiriyoruz.Pişmesine yakın sızma yağımızı katıp en son da kıyılmış maydanozları ekliyoruz.

No comments: